Handelsbetingelser
1. KØB HOS WINEFIX
Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Winefix, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Winefix. Winefix opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
2. PRISER
Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
- Valutaændringer
- Force majeure
- Leveringssvigt
- Afgiftsændringer
- Udsolgte varer og trykfejl
3. SALG GENERELT
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG
Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på Holy Moses. Varen skal ved tilbagelevering leveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.
5. LEVERING
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos vores leverandører. Vi sender pakker med fragtmand eller kurer, og de kører kun ud med pakker imellem mandag og fredag.
6. AFBESTILLINGER
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket ”Afbestilling“. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling!” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske samme dag, som bestillingen er foretaget.
7. BETALING
De mulige betalingsmåder er:
- Dankort
- Visa
- Bankoverførsel
- Mobilepay
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
Du har ingen selvrisiko, hvis dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL. Data, der er krypteret med SSL, kan kun læses af NETS. Hvis du køber varer, som skal sendes fysisk, vil vi først trække pengene fra dit betalingskort, når varerne sendes. Hvis du køber varer, som leveres digitalt med det samme (for eksempel billetter til arrangementer), trækker vi beløbet umiddelbart efter dit køb.
8. REKLAMATIONSRET
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Winefix. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vores eller producentens lokation.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Holy Moses inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Winefix' udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Winefix.
10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL
Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Holy Moses, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et gebyr på kr. 200.
Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår af fejlbeskrivelsen, kan Winefix ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
11. FORSVARLIG RETURNERING
Alle produkter, der returneres til Winefix skal være forsvarligt indpakket. Winefix anbefaler, at varen returneres via Postnord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Postnords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Winefix. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
12. ER DE I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Winefix, at De retter henvendelse til os på mail: kontakt@winefix.dk eller på telefon: +45 20903846
13. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
- Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
- Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
- Winefix forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
- Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Købsregler
1. REKLAMATIONSRET
Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret. Hvis du er bosat i et andet europæisk land end Danmark, har du også mulighed for at bruge klagesystemet: “Online Dispute Resolution”, hvor du indgiver din klage direkte på ODR-sitet, og oplyser vores mail: andes@hoffgaard.dk
2. GARANTI
Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.
3. OMBYTNINGSRET
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.
4. RIMELIG TID
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.
5. FORMODNINGSREGLEN
Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
fortrydelsesret
1. DU HAR 14 DAGES FORTRYDELSESRET
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postnord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Holy Moses ud fra en mulig salgsværdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Winefix, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren. Winefix returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.
2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN
Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
- De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet. I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Winefix.
- De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Winefix. I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Winefix.
- De kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage.
Retur adresse er følgende: Anders Hoffgaard Hulemosevej 2 9510 Arden
Mærk pakken “Fortrydelsesret” og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Winefix. Ordre beløbet returneres, (minus vores forsendelsesprisen) til det brugte betalingskort. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Winefix anbefaler, at varen returneres via Postnord, og at varen sendes som pakkepost.
På den måde er der mulighed for at spore pakken i Postnord’s system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Winefix.
Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Winefix.
3. FORSVARLIG RETURNERING
Alle produkter, der returneres til Winefix skal være forsvarligt indpakket. Winefix anbefaler, at varen returneres via Postnord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Postnord’s system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Winefix. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
4. ER DE I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Winefix, at De retter henvendelse til os på mail: kontakt@wiinefix.dk eller på telefon: +45 2090 3846